پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد! احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق پاداش میلیاردی کشتی گیران پرداخت شد جدایی آزمون از جمع رمی‌ها محرومیت کمیته انضباطی در انتظار حامدی‌فر ترکیب احتمالی رئال مادرید و بایرن مونیخ در دور برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) هادی چوپان در حرم مطهر امام رضا (ع) + عکس
سرخط خبرها

خراسانی‌ها در ویترین بدمینتون| حضور پررنگ در جام بین المللی فجر شیراز

  • کد خبر: ۹۸۵۲۳
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
خراسانی‌ها در ویترین بدمینتون| حضور پررنگ در جام بین المللی فجر شیراز
حضور پرشمار و درخشش بدمینتون‌بازان استان در جام بین‌المللی فجر شیراز نوید روزهای خوب برای بدمینتون خراسان می دهد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های بدمینتون جام بین‌المللی فجر در شهر شیراز از دیروز آغاز شد و ورزشکاران مشهدی که امسال حضوری چشمگیر در تیم‌ملی دارند، توانستند نمایشی خوب از خودشان ارائه دهند. بدمینتون خراسان‌رضوی از دو سال پیش با حضور نماینده‌ای در لیگ دسته‌یک توانست بار دیگر خودش را احیا کند و بعد از قهرمانی «توس‌مسیر» در لیگ دسته‌یک، نوبت لیگ‌برتری‌شدن نماینده مشهد و بلوغ دوباره این رشته ورزشی در استان شد. خراسانی‌های بدمینتون کشور در لیگ‌برتر نتوانستند عنوان‌دار باشند و در بالای جدول قرار بگیرند، اما در نخستین فصل حضورشان نمایشی خوب داشتند.

حاصل این حضور در ویترین بدمینتون کشور، دعوت چهار بازیکن به تیم‌ملی بدمینتون بزرگ‌سالان آقایان کشور بود. اتفاقی که اولین‌بار در سال‌های گذشته رقم خورد و خودش حکم به مسیر درستی است که بدمینتون خراسان در پیش گرفته است و حالا باید هر روز منتظر درخشش این ستاره‌های آینده‌دار باشیم. بدمینتون استان در سال‌های گذشته جسته‌گریخته تک‌نماینده یا نهایت دو ورزشکار در اردو‌های تیم‌ملی داشته است، اما هیچ‌گاه این تعداد ملی‌پوش نداشته است. فرصتی طلایی که حالا نصیب بدمینتون خراسان‌رضوی شده است.

بذر «سریز جوانان» برای آینده خراسان

پیش از برگزاری رقابت‌های جام بین‌المللی فجر شیراز، در همین شهر مسابقات «سریز جوانان» برگزار شد که در این پیکار‌ها هم شانزده بدمینتون‌باز تیم‌ملی جوانان ایران با یازده بدمینتون‌باز از سه کشور دیگر رقابت کردند؛ مسابقاتی که چندان وجهه بین‌المللی نداشت، اما سنگ محک خوبی برای غلام باقری، سرمربی تیم‌ملی بدمینتون جوانان بود تا جوانان خودش را بشناسد و گلچینی از بهترین‌هایشان را برای مسابقات رسمی پیش‌رو انتخاب کند.

محمد زرچی، محمد گلچین، مهدی حاج‌طالبی و امیر حاج‌ملک چهار بازیکن خراسانی تیم‌ملی جوانان هستند که دو نفر آن‌ها در جام شیراز توانستند مدال بگیرند. زرچی در دوبل توانست در کنار علی حسینی از کرمانشاه بر سکوی نخست بایستد و امیر حاج‌ملک نیز در سینگل با برتری بر حریف هندوستانی مدال برنز گرفت و در دوبل تمام ایرانی و جدال با کوبل همشهری‌اش، زرچی به مدال نقره بسنده کند. حاج‌ملک در فینال دوبل با امیرحسین حسنی هم‌بازی بود.

رکورد خوب مشهدی‌ها در تیم‌ملی بزرگ‌سالان

رقابت‌های تیم‌ملی بزرگ‌سالان بدمینتون کشورمان در جام بین‌المللی فجر از دیروز آغاز شده است و یازده ملی‌پوش کشورمان برای مقابله با بدمینتون‌بازان بیست کشور شرکت‌کننده در این مسابقات روانه میدان شدند. نکته جالب درباره تیم‌ملی بدمینتون بزرگ‌سالان ایران حضور چهار خراسانی در بین یازده ورزشکار است. بازیکنان تیم‌ملی بزرگ‌سالان ایران در این رقابت را مهران شهبازی از کردستان، امیر جباری از همدان، حسن متقی از گیلان، عرشا عمل‌کننده از کرج، فرزین خان‌جانی، نیما رستم‌پور و محمد پایروند از تهران و چهار مشهدی حاضر در تیم تشکیل می‌دهند.

براساس نظر نیک‌زاد شیری، سرمربی تیم‌ملی بدمینتون بزرگ‌سالان ایران، چهار مشهدی با نام‌های سعید بابیانی، امیررضا بیانی، مهدی رضایی و سینا سالاری هستند که به هفت ملی‌پوش دیگر اضافه می‌شوند و ترکیب تیم‌ملی را در جام فجر تشکیل می‌دهند. سهم ویژه خراسانی‌ها از این فهرست درحالی امیدوارکننده است که مشهدی‌ها عملکرد خوبی هم در این رقابت داشتند.

مشهد؛ جانشین قطب بدمینتون ایران

زنجان از شهر‌هایی است که همواره بدمینتون‌بازان خوبی در تیم‌ملی داشته است. سروش اسکندری کاپیتان تیم‌ملی و از بازیکنان باتجربه زنجانی است که به‌دلیل پارگی رباط صلیبی این جام را از دست داده است؛ بازیکنی که قطعا اگر مصدوم نبود، یکی از نفرات اصلی تیم‌ملی بود و شاید یک سهمیه خراسان در فهرست، نیک‌زاد شیری، کم می‌شد. با این‌همه، حالا مشهد چهار سهمیه در تیم‌ملی دارد و این یعنی بیشترین تعداد ورزشکار. مشهدی‌ها اکنون توانسته‌اند جانشین قطب بدمینتون ایران در تیم‌ملی باشند و با ستاره‌هایشان جای خالی زنجانی‌های افت‌کرده را پر کنند.

امیدواری به آینده بدمینتون یک شهر

شاید بدمینتون خراسان قهرمان لیگ‌برتر نباشد و ستاره ثابتی هم در ترکیب اصلی تیم‌ملی نداشته باشد، اما بی‌تردید حضور پرشمار بدمینتون‌بازان خراسانی در تیم‌ملی جوانان و بزرگ‌سالان، حتی اگر در همین مرحله تورنمنت‌های غیررسمی و معمولی هم باشد، می‌تواند نویدبخش آینده‌ای خوب برای این رشته ورزشی در استان باشد.

امسال مشهد بعد از سال‌ها در لیگ‌برتر بدمینتون نماینده داشت و همین حضور و دیده‌شدن حالا کار را به‌جایی رسانده است که اولین‌بار چهار خراسانی به تیم‌ملی بزرگ‌سالان دعوت شوند و این بی‌تردید نتیجه این حضور است. باید دید بدمینتون استان برای آینده این جوانان که امروز توجه کادرفنی تیم‌ملی را جلب کرده‌اند، برنامه‌ای دارد یا خیر.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->